Fam. Meers - Hansen naar Zuid Afrika

Reisplan - Verblijf Piggs Peak (Swaziland) - Phophonyane Falls Lodge

Deze lodge is hoog in de bergen gelegen. De omgeving is schitterend en geschikt voor wandelingen, jeeptochten, mountainbiketochten en culturele activiteiten. Je kan verblijven in een cottage of één van de vijf luxe tenten en genieten van het uitzicht op de watervallen.

'Phophonyane Falls Lodge, Swaziland's own unique hideaway is quietly tucked away in its own 500ha nature reserve in a place of legendary romance and breathtaking natural surroundings. The Phophonyane River runs through the reserve in a series of waterfalls and cascades with the sound of running water providing an ever present sense of calm at the lodge. A network of walkways lead one from the accommodation through water gardens which merge with the rivers edge onto a spectacular display of one of the world's oldest rock formations (3,6 billion years). The walking trails network within the reserve takes you through the riverine forest interspersed with viewpoints some of which command a view of the majestic Makhonjwa and Gobolondlo Mountain ranges and the Ntfonjeni valley.'

Panoramische route Mpumalanga

Lieve 'volgers',

Wat een vakantie, ongelooflijk veel verschillende indrukken, onwaarschijnlijk brave kinderen....

De safari was een openbaring, prachtige natuur, de big five, in totaal 18 uur op safari in open jeep, toch een beetje vrees dat de kinderen dit niet leuk zouden blijven vinden, niets was minder waar.

Elk gewapend met hun eigen fototoestel en verrekijker, 's morgends met handschoenen, werd hun enthousiasme telkens maar groter en groter.

De laatste tocht werden we dan ook echt beloond, gedurende lange tijd konden we een leeuwenfamilie volgen, zeven leden waarvan twee welpen.
Gisteren dan richting Hazyview, direkt naar lodge, kinderen zwemmen, papa mee aan zwembad, mama dutje.

Vandaag panoramische route gedaan, klassieker hier in Mpumalanga, maar op aanraden van mensen uit safarilodge, een nieuw 'restaurant' uitgeprobeerd. Typisch zuidafrikaanse lunch, basisc, houten tafel, braai ( T- bone steak met 'pap', en groentenstoofpotje), maar de sfeer, aan een klein riviertje, vol stenen dus prachtig voor de kinderen om te spelen (tot onze grote verbazing is enkel 1 schoen van Flore nat geworden, Matthias niet gevallen?!), een geweldige ervaring, foto's volgen.

Nu op terras, apero, temp overdag valt goed mee, 's avonds met trui aan kan je buiten zitten.

Morgen weer vroeg dag, want op aanraden van verschillende mensen hier gaan we toch een dagje naar Kruger National Park.

We houden jullie op de hoogte, liefs aan iedereen,

Karen & co

Reisplan - Verblijf Hazyview - Rissington Inn

The Rissington Inn ligt vlakbij het Kurgerpark in het dorpje Hazyview. Dit schitterende kleine hotel ligt temidden van de mooie natuur op een zeer rustige locatie en wordt door de eigenaars zelf bestuurd en telt ongeveer een 12-tal kamers.

Time flies when having fun !!

Het gaat hier snel en het drukke schema laat ons tot hiertoe niet toe op regelmatige tijdstippen onze blog aan te vullen met de vele verhalen die we reeds hebben. Niet alle plaatsen bieden daarbij de gelegenheid tot toegang tot het internet en het ontbreekt ons aan tijd om de verhalen neer te pennen.... Mocht dit wel zo zijn, zouden de verhalen niet zo talrijk zijn.

We hebben dan ook voorgenomen hierin verandering te brengen en een inhaalbeweging te maken in het reconstrueren van onze reisverhalen.

Op dit moment vertoeven we in Moghlabetsi Safari Lodge in het midden van de Zuid-Afrikaanse wildernis, is het hier uitermate rustig, de kinderen slapen bij (opstaan om 5:45 is niet evident, maar het is absoluut de moeite meer dan waard), Karen geniet (denk ik toch ...) op dit moment van een massage, en zelf zit ik hier met zicht op de wijdse Afrikaanse Savanne met Timba (de hond van de lodge) als gezelschap .... Iedereen rust uit van de vroege safari trips, die ons reeds oog in oog hebben gebracht met de big five. (zie foto’s)

Iedere dag start hier met een 3 uur durende safari, waarna het ontbijt wordt geserveerd. De omeletten zijn dan ook een welgekome opkikker om te bekomen van de ochtendkilte en voor de rest van de dag te voorzien van de nodige caloriën. Om 14u is het dan weeral eten, om daarna de tweede toer van 3 uur aan te vatten. Tot hiertoe hebben we al 4 sessies van 3 uren afgerond. De leeuwen, de olifanten, het luipaard (echt lui), de buffels en de neushoren hebben zich laten bewonderen in hun natuurlijke habitat. Daarnaast hebben we giraffen, zebra’s, Impala’s, kudu’s, jakhalzen, hyena’s en een krokodil ontmoet onder de geweldige leiding van de rangers en trackers. Een trip naar de zoo is hiermee absoluut niet te vergelijken en wordt waarschijnlijk geen uitdaging meer voor onze kids. Zij hebben hier de tijd van hun leven. Opmerkelijk is hoe relax deze dieren blijven en zich erg dicht laten benaderen. Op bepaalde momenten kan dit wel leiden tot een stijging van de adrenaline wanneer ze wel erg dicht komen. (zie filmpje)

Tot hiertoe is de reis een aanrader van formaat.

Reisplan - Verblijf Mohlabetsi Safari Lodge

Mohlabetsi Safari Lodge is een intiem kleine lodge (maximum 20 gasten) gelegen in het exclusieve Balule Prive Wildreservaat wat direct aan het Kruger National Park grenst. De lodge biedt zijn gasten comfort, stijl en een werkelijk onvergetelijke Afrika safari. Op een immens privé-domein gelegen is dit wellicht één van de allermooiste plaatsen om een safari te maken. Tweemaal per dag kan je onder deskundige begeleiding van een gids en een spoorzoeker de schoonheid van de wildernis ontdekken. Aangezien het wild vooral rond zonsop- en zonsonderdgang actief is zullen de game drives zich ook afspelen op deze tijden. Concreet gesproken: 's morgens vroeg uit de veren (GROOT probleem

Yell
) en 's avonds laat dineren (geen probleem
Laughing
). Overdag kan je rustig relaxen en genieten van de mooie natuur en het zwembad.

Flore - 28 Juli 2012

We zijn eerst lekker gaan ontbijten. Toen dat we klaar waren met eten zijn we botten gaan kopen voor papa. En daarna zijn we gaan wandelen en toen dat we terug kwamen hebben we aapjes gezien en ook wat de aapjes eten. Dan hebben we een regendouche gepakt en zijn we weer lekker gaan eten en dan hebben we weer zalig geslapen. En de volgende dag zijn we weer lekker gaan ontbijten.

Thomas - 28 Juli 2012

We hadden een zware vlucht achter de rug. We hadden minder dan 5 uren geslapen. Het was een leuke vlucht want er as muziek en in de zetel van degene voor je zat een TV en er waren super veel films. We hebben 2 vluchten gedaan. Een van Zaventem naar Frankfurt en een van Frankfurt naar Johannesburg. En dan hebben we 500 km gereden.
We zijn opgestaan en we hadden een zalig ontbijt achter de rug en dan wijn we wandelschoenen gaan kopen en hebben biltong gekocht en gegeten. Dan zijn we gaan wandelen in een berg (wel met trappen) en daar groeiden bomen van 10.000 jaar oud die alleen daar groeiden. Het was tot hiertoe heel leuk.
Groetjes,
Thomas

Flore - 27 Juli 2012

Na een vermoeiende en leuke reis zijn we aangekomen in ons hotel. In het vliegtuig waren er tv-tjes en was het super leuk. Toen dat we aankwamen zijn we in een ijskoud zwembad gesprongen! Na dat we uit het zwembad kwamen hebben we lekker gegeten en dan zijn we in ons lekker warm bedje gekropen en gaan slapen.