Fam. Meers - Hansen naar Zuid Afrika

Kosi Forest Lodge

Lieve volgers,

Eventjes ter verduidelijking, onze teksten worden altijd on-line gezet op datum wanneer ze gebeurd/geschreven zijn, soms is dit retrograad, gezien we niet altijd over internet beschikken.

Eergisteren in Swasiland, hotelkamer basic, een grote familiekamer, kinderen sliepen boven ( op mezzanin), wij beneden in 2 afzonderlijke beddekes... Maar waren heel moe, en hebben gelukkig de avond voor een open haard doorgebracht, nadat we het avondeten hadden genomen in een typische koloniale sfeer, een ruimte met 2 open haarden, twee gezellige salons en typisch Swasi- gerechten. Peter 'swasi-kip met gebakken pattatjes', lees een half kieken met frieten (wat hebben we gelachen), ik kip met kokos en noten, wel echt lekker.

Gisteren 6 uur gereden, wat hoopten we dat het de moeite waard was, ABSOLUUT, een super gezellige lodge ( Laurence, wij dachten dat er hier geen alcohol licensie was, dus gewapend met de nodige wijn kwamen we hier aan, maar de wijnkaart is hier een juweeltje...).
Om de kinderen te citeren: ' amaai, hier hebben we altijd van gedroomd, maar we dachten nooit dat we dat met jullie gingen doen'.
Lees : we slapen in tenten, ...... Neen voor deze die nu denken, wat Peter en Karen in tenten...., het is gewoon prachtig, lees een chalet, maar ipv ramen zijn er muscito- netten. Overal olielampen en een gemeenschappelijke badkamer binnen ( met toileten douche) EN buiten, met douche en ligbad, ZALIG.

Weeral is het eten supperlekker!!!, die weegschaal zal niet onze beste vriend zijn als ze terug zijn.

Vandaag onze eerste echte luie dag, niets gedaan, eten, lezen, rusten, de kinderen een middagdut van bijna drie uur, dus momenteel superwakker en voor de verandering in babbelfase.

Morgen na weer lekker ontbijt, een kano-tocht, richting ( snif snif) laatste bestemming, St Lucia, waar we drie nachten verblijven.
Matthias zal ook nog een tekst schrijven,

Liefs van 5 tevreden mensen,

Karen&co

Marjolein Westerterp

Ik heb het herkenbare verslag van jullie rondreis gelezen. Ik heb voor het nieuwe nummer van het tijdschrift OOG VOOR ZUID-AFRIKA samen met fotograaf Peter twee nachten in de heerlijke Kosi Forest Lodge doorgebracht. Genoten ook van de verhalen en zorg van Blessing. Ons verhaal (en nog veel meer moois uit Zuid-Afrika) is vanaf 8 januari volgend jaar te lezen! Misschien een mooie herinnering. Welkom terug in Nederland! Marjolein Westerterp, marjolein@mw-media.nl