Fam. Meers - Hansen naar Zuid Afrika

Time flies when having fun !!

Het gaat hier snel en het drukke schema laat ons tot hiertoe niet toe op regelmatige tijdstippen onze blog aan te vullen met de vele verhalen die we reeds hebben. Niet alle plaatsen bieden daarbij de gelegenheid tot toegang tot het internet en het ontbreekt ons aan tijd om de verhalen neer te pennen.... Mocht dit wel zo zijn, zouden de verhalen niet zo talrijk zijn.

We hebben dan ook voorgenomen hierin verandering te brengen en een inhaalbeweging te maken in het reconstrueren van onze reisverhalen.

Op dit moment vertoeven we in Moghlabetsi Safari Lodge in het midden van de Zuid-Afrikaanse wildernis, is het hier uitermate rustig, de kinderen slapen bij (opstaan om 5:45 is niet evident, maar het is absoluut de moeite meer dan waard), Karen geniet (denk ik toch ...) op dit moment van een massage, en zelf zit ik hier met zicht op de wijdse Afrikaanse Savanne met Timba (de hond van de lodge) als gezelschap .... Iedereen rust uit van de vroege safari trips, die ons reeds oog in oog hebben gebracht met de big five. (zie foto’s)

Iedere dag start hier met een 3 uur durende safari, waarna het ontbijt wordt geserveerd. De omeletten zijn dan ook een welgekome opkikker om te bekomen van de ochtendkilte en voor de rest van de dag te voorzien van de nodige caloriën. Om 14u is het dan weeral eten, om daarna de tweede toer van 3 uur aan te vatten. Tot hiertoe hebben we al 4 sessies van 3 uren afgerond. De leeuwen, de olifanten, het luipaard (echt lui), de buffels en de neushoren hebben zich laten bewonderen in hun natuurlijke habitat. Daarnaast hebben we giraffen, zebra’s, Impala’s, kudu’s, jakhalzen, hyena’s en een krokodil ontmoet onder de geweldige leiding van de rangers en trackers. Een trip naar de zoo is hiermee absoluut niet te vergelijken en wordt waarschijnlijk geen uitdaging meer voor onze kids. Zij hebben hier de tijd van hun leven. Opmerkelijk is hoe relax deze dieren blijven en zich erg dicht laten benaderen. Op bepaalde momenten kan dit wel leiden tot een stijging van de adrenaline wanneer ze wel erg dicht komen. (zie filmpje)

Tot hiertoe is de reis een aanrader van formaat.

Tantinkie

nu zit ik eens aan de andere kant :-)
leuk zo'n blog!
Hebben jullie de meerlust rubicon al getest?
veel plezier nog!